[Tiếng Anh] - Hỏi -Đáp nhanh 2

K

kira_l

Câu 1,6 chuẩn key r nhưng t chưa hiu :))
Plan on là PV ?
Câu 8: to
Câu 9: in(thấy bảo ko tin đc key trên Mun ak :)) z thôi )
Câu being và who was ,lúc đầu nhìn chọn who was luôn,chả bik thế nào nghĩ lại,đắn đo vs cái being b-( thật ấy,....Jane hiện tại vẫn là bạn mà ,who is a goog friend -> being a ......
@@

Câu 1: Saw sth into means to cut sth into pieces

6. Digression: 1. The act of digressing.
2. An instance of digressing, especially a written or spoken passage that has no bearing on the main subject.

8. Đề ko có verb

9. Sao lại thank sb in =''=

Câu being đâu có quan trọng nó là hiện tại hay là ở thì nào đâu nhỉ :-?? Đơn giản là relavite thôi


Cái này ở nguồn nào ra hà :-?
Tìm Google không thấy cái cụm have dexterity in này @.@.

Dexterity in được dùng không nhiều lắm phải chăng :-S

http://sentence.yourdictionary.com/dexterity

Cái này là 1 vài ex để dùng dexterity nhé @.@

À quên còn plan on something/on doing something = to intend or expect to do something nữa



Xin chào, xin chào~ :Rabbit34
Ghé xem một số nội dung tâm đắc của team Anh chúng mình nhé
Chúc bạn một ngày vui vẻ!
 
Last edited by a moderator:
P

passingby

1.Don`t stand .................. a tree .................. a thunderstorm..
A underneath-during. B under-during. C at-in. D A and C are correct
.
2. Give me a blue sky .................... my head and a green road .................... my feet and I`m happy.
A On-beneath B above-below C over-under D over-below

3. It`s rainning heavily; come ...................... my umbrella.
A under. B with. C for. D to.


4. What are your ideas .................... the subject?
A on. B into. C in. D at.

5. I did that ................... orders.
A for. B to. C under. D with.

6. He shot the bird ................. the wing.
A in. B of. C on. D at.

7. He is .............. ... the committee.
A in. B into. C with. D on.

8.That coat is quite wet , hold it ................. the fire for a few minutes.
A to. B into. C in. D towards.


9. Go ................ these papers carefully.
A for. B through. C after. D into.

10. That old man is blind .................... the left eye.
A with. B of. C in. D B and C are correct.

P/S: Tạm thế đã ~~ :-s Chạy vôi....Các tyêu ở nhà làm nhóe,hnay t về quê,tranh thủ post ko mai k còn cơ hội :| =))
 
K

kira_l

1.Don`t stand .................. a tree .................. a thunderstorm..
A underneath-during. B under-during. C at-in. D A and C are correct
.
2. Give me a blue sky .................... my head and a green road .................... my feet and I`m happy.
A On-beneath B above-below C over-under D over-below

3. It`s rainning heavily; come ...................... my umbrella.
A under. B with. C for. D to.


4. What are your ideas .................... the subject?
A on. B into. C in. D at.

5. I did that ................... orders.
A for. B to. C under. D with.

6. He shot the bird ................. the wing.
A in. B of. C on. D at.

7. He is .............. ... the committee.
A in. B into. C with. D on.

8.That coat is quite wet , hold it ................. the fire for a few minutes.
A to. B into. C in. D towards.


9. Go ................ these papers carefully.
A for. B through. C after. D into.

10. That old man is blind .................... the left eye.
A with. B of. C in. D B and C are correct.
 
P

passingby

1.Don`t stand .................. a tree .................. a thunderstorm..
A underneath-during. B under-during. C at-in. D A and C are correct
.
2. Give me a blue sky .................... my head and a green road .................... my feet and I`m happy.
A On-beneath B above-below C over-under D over-below

3. It`s rainning heavily; come ...................... my umbrella.
A under. B with. C for. D to.


4. What are your ideas .................... the subject?
A on. B into. C in. D at.

5. I did that ................... orders.
A for. B to. C under. D with.

6. He shot the bird ................. the wing.
A in. B of. C on. D at.

7. He is .............. ... the committee.
A in. B into. C with. D on.

8.That coat is quite wet , hold it ................. the fire for a few minutes.
A to. B into. C in. D towards.


9. Go ................ these papers carefully.
A for. B through. C after. D into.

10. That old man is blind .................... the left eye.
A with. B of. C in. D B and C are correct.

Key z đó :-??
Câu đầu và cuối khác z thôi :d Những câu còn lại okie !
Mà t chả hiu j mấy câu,exp t đi b-( :Câu 3,4,5,6,8 =)) Hết ấy =))
 
K

kira_l

Key z đó :-??
Câu đầu và cuối khác z thôi :d Những câu còn lại okie !
Mà t chả hiu j mấy câu,exp t đi b-( :Câu 3,4,5,6,8 =)) Hết ấy =))

Câu 1 ko thể là D đc đâu bạn ạ. Chắc chắn B nhé.

Câu cuối thì ko có be blind of mà chỉ có blind in (left/ right) eye(s), hoặc blind to sth (means not realize sth) thôi. 2 câu này for sure :|

Mấy câu kia thì phrasal với cả collocation rồi :-S
 
P

passingby

ò :d Z hả ?
Lại trên Mun đó bạn :))
PV mí cả Coll ak b-(
Thì em đã bik mấy cái ý đâu ợ b-(
 
K

ka_mup16

Cho em hỏi
- We have seen a doctor for 2 years
- We are seen a doctor for 2 years
có gì khác nhau không ạ
 
G

ghim_xinh

Khác nhau ,theo tớ là thế:|
Mà câu một thì đúng ,câu hai thì sai
Nếu câu hai là ngữ pháp bị động thì cũng không đúng ngữ cảnh:|
 
H

heynhoc_tonhocau

Cho em hỏi
- We have seen a doctor for 2 years
- We are seen a doctor for 2 years
có gì khác nhau không ạ
- We have seen a doctor for 2 years
=> Câu này ở thể chủ động.
- We are seen a doctor for 2 years
=>Câu này ở thể bị động.
 
B

brownas

Mình ít thấy cả hai cách viết bạn ạ.


- We have seen a doctor for 2 years : Nếu bạn hiểu theo kiểu phim " 13 tên cướp thế kỷ " [có câu " See you when you see thì phải] thì câu này nghĩa là " cần tới/ gặp bác sĩ được hai năm rồi ".

- We are seen a doctor for 2 years : Câu thứ 2 thì sai ngữ pháp. " We are seen " ở đây là " chúng mình được xem xét/ cân nhắc/nhớ tới ". Nếu muốn " a doctor " tồn tại thì phải chuyển thành " to a doctor ", " by a doctor ".

Câu 2 mà là tiếng Pháp thì chắc...có lý hơn.

"For 2 y" dùng cho hiện tại cũng có, tuy ít. " In 2 y " : trong 2 năm nữa, làm ngữ pháp sáng hơn, nhưng nghĩa của câu vẫn rất tối (trừ khi đây là tác phẩm trinh thám).

Hì hì, các bạn cho ý kiến. :D
 
N

nguyenlamlll

Sửa lỗi đoạn văn

Mọi người giúp em tìm lỗi sai và sửa lại cho đúng nghĩa và ngữ pháp trong đoạn văn dưới nha, thanks nhiều :D
105

Hi, Helen!
My father is suffering a heart attack and have been taken to hospital, so I have to change my immediate plans, and can't meet you later today after all.
He lived on his own in a village not far away from us - he's lived there ever since my mother died. He's always take part in village life enthusiastically, but has been getting frailer, and had one or two problems with his heart.
I've already rung the hospital and spoken to the nurse in charge of his ward. She have just phone back say that his condition is stable, though he hasn't left intensive care yet.
When the heart specialist looking after him assesses his condition this evening, I'll have a clearer idea of how he is. If he recovers sufficiently by then, he'll be moved into an ordinary medical ward.
Meanwhile, I maked a list of friends and relations that i ought phone - I've compiled a list of Dad's contacts before, but unfortunately I can't find it.
I've phoned his sister several times - in fact I'd been ringing her number all morning - but there are no answer. She's his only remaining sister, so I must let her know.
Many apologies for cancel at short notice,
Freda.

-------------------
-------------------

Bài em làm lại, in đậm, mọi người xem giúp:


Hi, Helen!
My father has suffered a heart attack and has been taken to hospital, so I have to change my immediate plans, and can't meet you later today after all.
He's been living on his own in a village not far away from us - he's lived there ever since my mother died. He's always taken part in village life enthusiastically, but has been getting frailer, and has had one or two problems with his heart.
I've already rung the hospital and spoken to the nurse in charge of his ward. She has just phoned back to say that his condition is stable, though he hasn't left intensive care yet.
When the heart specialist looking after him has assessed his condition this evening, I'll have a clearer idea of how he is. If he recovers sufficiently by then, he'll be moved into an ordinary medical ward.
Meanwhile, I've been making a list of friends and relations that i ought to phone - I've compiled a list of Dad's contacts before, but unfortunately I can't find it.
I've phoned his sister several times - in fact I've been ringing her number all morning - but there's no answer. She's his only remaining sister, so I must let her know.
Many apologies for cancelling at short notice,
Freda.

=============
Làm theo cảm tính không hà, ai giải thích giúp em luôn tại sao phải sửa như vậy (và sửa như thế nào) nhé :p
 
Last edited by a moderator:
A

angel_97

[Ex] lEt's d0

[TEX] [/I][/B] [FONT=Book Antiqua][SIZE=3][B][I]I. Find 10 errors , underline and correct them: [COLOR=white]...[/COLOR]After an adsence in thirty years , I decided[COLOR=white]....................................................................................[/COLOR]0............for................ visiting my old school again. I had expected to fInd changes,[COLOR=white]..................................................................................[/COLOR]1.......................... but no a completely different building. As i walked up the schoolground,[COLOR=white]..........................................................................[/COLOR]2.............................. Iwondered for a moment if I had come at the right address[COLOR=white]....................................................................................[/COLOR]3................................. The grimy, red brick fortress with their tall windows that had[COLOR=white]...........................................................................................[/COLOR]4................................. looked up grimly on the playground and playing fields[COLOR=white].........................................................................................[/COLOR]5................................. had swept away. In its place stood a bright, modern block[COLOR=white].........................................................................................[/COLOR]6................................ risen from the ground on great concrete stilts. A huge expanse[COLOR=white]....................................................................................[/COLOR]7.............................. of glass extending across the face of the building , and in front,[COLOR=white].........................................................................................[/COLOR]8.............................. there was a well-kept lawn where previous there had been [COLOR=white].........................................................................................[/COLOR]9.......................... untidy gravel yard.[COLOR=white]....................................................................[/COLOR]10.............................. [/I][/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Book Antiqua][SIZE=3][/SIZE][/FONT][B][/B] [FONT=Book Antiqua][SIZE=3][B][I]II. Read the following passage an choose the best answer:[/I][/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Book Antiqua][SIZE=3][/SIZE][/FONT][B][/B] [FONT=Book Antiqua][SIZE=3][B][I][COLOR=white].......[/COLOR]Read to oneself is a modern activity which was almost unknown to the scholars of the classical and medieval worlds, while during the fifteenth century the term "reading" undoubtedly meant reading aloud. Only during the nineteenth century did silent reading become commonplace.[/I][/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Book Antiqua][SIZE=3][B][I][COLOR=white].......[/COLOR]One should be wary, however, of assuming that silent reading came about simply because reading aloud was a distraction to others. Examinations of the factors related to the historical development of silent reading have revealed that it became the usual mode of reading for most adults mainly because the tasks themselves changed in character.[/I][/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Book Antiqua][SIZE=3][B][I][COLOR=white].......[/COLOR]The last century saw a steady gradual increase in literacy and thus in the number of readers. As the number of readers increased, the number of potential listeners declined and thus there was some education in the need to read aloud . As reading for the benefit of listeners grew less common , so came the flourishing of reading as a private activity in such public places as libraries , railway carriages and offices, where reading aloud would cause distraction to other readers.[/I][/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Book Antiqua][SIZE=3][B][I][COLOR=white]........[/COLOR]Towards the end of the century, there was still considerable argument over whether books should be used for information or treated respectfully and over whether the reading of materials such as newspapers was in some way mentally weakening . Indeed, this argument remains with us still in education. However, whatever its virtues, the old shared literacy culture had gone and was replaced by the printed mass media on the one hand and by books and periodicals for a specialized readership on the other.[/I][/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Book Antiqua][SIZE=3][B][I][COLOR=white]........[/COLOR]By the end of the twentieth century, students were being recommended to adopt attitudes to books and to use reading skills which were inappropriate, if not impossible , for the oral reader. The social, cultural and technological changes in the century had greatly altered what the term "reading" implied.[/I][/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Book Antiqua][SIZE=3][/SIZE][/FONT][B][/B] [FONT=Book Antiqua][SIZE=3][/SIZE][/FONT][B][/B] [FONT=Book Antiqua][SIZE=3][B][I]1. The development of silent reading during the last century indicated_________[/I][/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Book Antiqua][SIZE=3][B][I][COLOR=white]...[/COLOR]A. an increase in the number of books[COLOR=white].......[/COLOR]B. A change in the nature of reading[/I][/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Book Antiqua][SIZE=3][B][I][COLOR=white]...[/COLOR]C. A change in the status of literate people[COLOR=white]...[/COLOR]D. An increase in the average age of readers.[/I][/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Book Antiqua][SIZE=3][/SIZE][/FONT][B][/B] [FONT=Book Antiqua][SIZE=3][B][I]2. It can be inferred that the emergence of the mass media and specialized reading materials was an indication of____________[/I][/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Book Antiqua][SIZE=3][B][I][COLOR=white]...[/COLOR]A. An change in the readers's interest[COLOR=white].......[/COLOR]B. A decline of standards of literacy[/I][/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Book Antiqua][SIZE=3][B][I][COLOR=white]...[/COLOR]C. An improvement of printing techniques[COLOR=white]....[/COLOR]D. An alteration in educationalist's attitudes[/I][/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Book Antiqua][SIZE=3][/SIZE][/FONT][B][/B] [FONT=Book Antiqua][SIZE=3][B][I]3. The phrase " a specialized readership " in paragraph 4 mostly means"______"[/I][/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Book Antiqua][SIZE=3][B][I][COLOR=white]...[/COLOR]A. a limited number of readers in a particular area of knowledge[/I][/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Book Antiqua][SIZE=3][B][I][COLOR=white]...[/COLOR]B. a reading volume for particular professionals[/I][/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Book Antiqua][SIZE=3][B][I][COLOR=white]...[/COLOR]C. a status for readers speacializes in mass media[/I][/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Book Antiqua][SIZE=3][B][I][COLOR=white]...[/COLOR]D. a requirement for readers in a particular area of knowledge[/I][/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Book Antiqua][SIZE=3][/SIZE][/FONT][B][/B] [FONT=Book Antiqua][SIZE=3][B][I]4. The phrase "oral reader" in the last paragraph mostly means " a person who__"[/I][/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Book Antiqua][SIZE=3][B][I][COLOR=white]...[/COLOR]A. is good at public speaking[/I][/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Book Antiqua][SIZE=3][B][I][COLOR=white]...[/COLOR]B. practices reading to an audience[/I][/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Book Antiqua][SIZE=3][B][I][COLOR=white]...[/COLOR]C. takes part in an audition[/I][/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Book Antiqua][SIZE=3][B][I][COLOR=white]...[/COLOR]D. is interested in spoken languge[/I][/B][/SIZE][/FONT] [B][I][/TEX]

Em khôNG có key 2 bài này. Nhờ m/n làm giúp, để e check bàI :-*
Thank m/n :)>-
 
P

packjm_trecon

mọi nhười giúp em bài em làm đúng hay ko

4.I(try)- tried to learn English for year ,but I have not succeed(not succeed) yet

6.That book(lie)- have lied on the table for weeeks .You have not read (not read) it yet

7.Mary(lose) is loses her hat and she is look (look)for it until now

10.Micheal is works (work) thirty eight hours a week

11.How many times you have saw(see) him since he went to England

12.Up to the present ,we are write (write)almost every lesson in the book

13.We will go when the rain stop (stop)

14.I have staied (stay) here until he (answer) me

16.She (not come)has not came you (be) ready

17.Miss Helen was hepl (help) you as soon as she will finish(finish )that letter tomorrow

18.I have came(come) and (see) you before you leave

. I (have) have coffee for breakfast every morning.

2. We (do)are doing exercise one right at the moment.

3. Up to the present, he is does(do) good work in this class.

4. This house have stand (stand) for centuries.

5. I am meet (meet) him yesterday.

6. She usually wore(wear) a blue dress, but today she is wear (wear) a red one.

7. Her bicycle was (be) stolen.

8. People is speak ( speak) English and French in Canada.
đa tạ nhiều
 
N

nhatvy2606

4.I(try)- tried to learn English for year, but I have not succeed(not succeed) yet
have been trying

6.That book(lie)- have lied on the table for weeeks. You have not read (not read) it yet
has lain, haven't read.
7.Mary(lose) is loses her hat and she is look (look)for it until now
lost, has been looking
10.Micheal is works (work) thirty eight hours a week
works
11.How many times you have saw(see) him since he went to England
have...seen

12.Up to the present ,we are write (write)almost every lesson in the book
have written

13.We will go when the rain stop (stop)
stops
14. I have staied (stay) here until he (answer) me
will stay, answers
16.She (not come)has not came you (be) ready
:-? Mình chả hiểu câu này.
17.Miss Helen was hepl (help) you as soon as she will finish(finish )that letter tomorrow
will help, finishes
18.I have came(come) and (see) you before you leave
will come, see

. I (have) have coffee for breakfast every morning.
have
2. We (do)are doing exercise one right at the moment.
are doing
3. Up to the present, he is does(do) good work in this class.
has done
4. This house have stand (stand) for centuries.
has been standing
5. I am meet (meet) him yesterday.
met
6. She usually wore(wear) a blue dress, but today she is wear (wear) a red one.
wears, wears 3:-O
7. Her bicycle was (be) stolen.
was
8. People speak ( speak) English and French in Canada.
speak
 
B

beckey_thao

Mấy bn chuyển giúp mình mấy câu này với ạ......

1. I / for/ that/ it/ my/ job/ know/ make/ sure/ is / that/ everything/ to/ goes/ the/ tourists/ well/./
2. The/ was/ legs/ cheap/ chair/ because/ its/ was/ of/ broken/ one/./
3. Most/ with/ entertainment/ will/ computer/ operate/ technology/ equipment/./
4. We/ uniform/ shouldn't/ tomorrow/ only/ because/ it's/ an/ informal/ wear/ meeting/./
5. Thanks/ the/ of/ modern/ to/ longer/ technology/ the/ idea/ of/ an/ development/ electronic/ is/ no/ ridiculous/ house/./
 
T

thuthao020202

:p:p mìh lớp 8 nhưg kh hiểu thì quá khứ đơn á, ví dụ như "the ..." thì dùng was hay were? Sorry vì lm phiền các bạn :-*:-*:-*
 
T

thannonggirl

Bạn ơi was với were là dùng trong thì quá khứ tiếp diễn thay cho "be"(am,are,is).
cac-thi-trong-tieng-anh.jpg

1. THÌ HIỆN TẠI ĐƠN Simple Present

VỚI ĐỘNG TỪ THƯỜNG
(Khẳng định): S + Vs/es + O
(Phủ định): S+ DO/DOES + NOT + V +O
(Nghi vấn): DO/DOES + S + V+ O ?
VỚI ĐỘNG TỪ TOBE
(Khẳng định): S+ AM/IS/ARE + O
(Phủ định): S + AM/IS/ARE + NOT + O
(Nghi vấn): AM/IS/ARE + S + O
Từ nhận biết: always, every, usually, often, generally, frequently.

Cách dùng:
Thì hiện tại đơn diễn tả một chân lý , một sự thật hiển nhiên.
Ví dụ: The sun ries in the East.
Tom comes from England.
Thì hiện tại đơn diễn tả 1 thói quen , một hành động xảy ra thường xuyên ở hiện tại.
Ví dụ: Mary often goes to school by bicycle.
I get up early every morning.
Lưu ý : ta thêm "es" sau các động từ tận cùng là : O, S, X, CH, SH.
Thì hiện tại đơn diễn tả năng lực của con người
Ví dụ: He plays badminton very well
Thì hiện tại đơn còn diễn tả một kế hoạch sắp xếp trước trong tương lai hoặc thời khoá biểu , đặc biệt dùng với các động từ di chuyển.
2. Thì hiện tại tiếp diễn - Present Continuous

Công thức
Khẳng định: S + be (am/ is/ are) + V_ing + O
Phủ định:S+ BE + NOT + V_ing + O
Nghi vấn: BE + S+ V_ing + O
Từ nhận biết: Now, right now, at present, at the moment

Cách dùng thì hiện tại tiếp diễn
Thì hiện tại tiếp diễn tả một hành động đang diễn ra và kéo dài dài một thời gian ở hiện tại.
Ex: The children are playing football now.
Thì này cũng thường tiếp theo sau câu đề nghị, mệnh lệnh.
Ex: Look! the child is crying.
Be quiet! The baby is sleeping in the next room.
Thì này còn diễn tả 1 hành động xảy ra lặp đi lặp lại dùng với phó từ ALWAYS :
Ex : He is always borrowing our books and then he doesn't remember -
Thì này còn được dùng để diễn tả một hành động sắp xảy ra ( ở tương lai gần)
Ex: He is coming tomrow
Lưu ý : Không dùng thì này với các động từ chỉ nhận thức chi giác như : to be, see, hear, understand, know, like , want , glance, feel, think, smell, love. hate, realize, seem, remmber, forget,..........
Ex: I am tired now.
She wants to go for a walk at the moment.
Do you understand your lesson?
3. Thì hiện tại hoàn thành - Present Perfect
Khẳng định: S + have/ has + Past participle (V3) + O
Phủ định: S + have/ has + NOT+ Past participle + O
Nghi vấn: have/ has +S+ Past participle + O
Từ nhận biết: already, not...yet, just, ever, never, since, for, recenthy, before...

Cách dùng:

Thì hiện tại hoàn thành diễn tả hành động đã xảy ra hoặc chưa bao giờ xảy ra ở 1 thời gian không xác định trong quá khứ.
Thì hiện tại hoàn thành cũng diễn tả sự lập đi lập lại của 1 hành động trong quá khứ.
Thì hiện tại hoàn thành cũng được dùng với i since và for.
Since + thời gian bắt đầu (1995, I was young, this morning etc.) Khi người nói dùng since, người nghe phải tính thời gian là bao lâu.
For + khoảng thời gian (từ lúc đầu tới bây giờ) Khi người nói dùng for, người nói phải tính thời gian là bao lâu.

4. Thì hiện tại hoàn thành tiếp diễn - Present Perfect Continuous
Khẳng định: S has/have + been + V_ing + O
Phủ định: S+ Hasn’t/ Haven’t+ been+ V-ing + O
Nghi vấn: Has/HAve+ S+ been+ V-ing + O?
Từ nhận biết: all day, all week, since, for, for a long time, almost every day this week, recently, lately, in the past week, in recent years, up until now, and so far.

Cách dùng: Thì hiện tại hoàn thành tiếp diễn nhấn mạnh khoảng thời gian của 1 hành động đã xảy ra trong quá khứ và tiếp tục tới hiện tại (có thể tới tương lai).


5. THÌ QUÁ KHỨ ĐƠN - Simple Past

VỚI ĐỘNG TỪ THƯỜNG
(Khẳng định): S + V_ed + O
(Phủ định): S + DID+ NOT + V + O
(Nghi vấn): DID + S+ V+ O ?
VỚI TOBE
(Khẳng định): S + WAS/WERE + O
(Phủ định): S+ WAS/ WERE + NOT + O
(Nghi vấn): WAS/WERE + S+ O ?
Từ nhận biết: yesterday, yesterday morning, last week, las month, last year, last night.

Cách dùng: Thì quá khứ đơn diễn tả hành động đã xảy ra và kết thúc trong quá khứ với thời gian xác định.
CHỦ TỪ + ÐỘNG TỪ QUÁ KHỨ
When + thì quá khứ đơn (simple past)
When + hành động thứ nhất


6. Thì quá khứ tiếp diễn - Past Continuous
Khẳng định: S + was/were + V_ing + O
Phủ định: S + wasn’t/weren’t+ V-ing + O
Nghi vấn: Was/Were + S+ V-ing + O?
Từ nhận biết: While, at that very moment, at 10:00 last night, and this morning (afternoon).

Cách dùng:
Dùng để diễn tả hành động đã xảy ra cùng lúc. Nhưng hành động thứ nhất đã xảy ra sớm hơn và đã đang tiếp tục xảy ra thì hành động thứ hai xảy ra.
CHỦ TỪ + WERE/WAS + ÐỘNG TÙ THÊM -ING
While + thì quá khứ tiếp diễn (past progressive)

7. Thì quá khứ hoàn thành - Past Perfect
Khẳng định: S + had + Past Participle (V3) + O
Phủ định: S+ hadn’t+ Past Participle + O
Nghi vấn: Had+S+ Past Participle + O?
Từ nhận biết: after, before, as soon as, by the time, when, already, just, since, for....

Cách dùng: Thì quá khứ hoàn thành diễn tả 1 hành động đã xảy ra và kết thúc trong quá khứ trước 1 hành động khác cũng xảy ra và kết thúc trong quá khứ.

8. Thì quá khứ hoàn thành tiếp diễn - Pas Perfect Continuous
Khẳng định:S+ had + been + V_ing + O
Phủ định: S+ hadn’t+ been+ V-ing + O
Nghi vấn: Had+S+been+V-ing + O?
Từ nhận biết: until then, by the time, prior to that time, before, after.

Cách dùng: Thì quá khứ hoàn thành tiếp diễn nhấn mạnh khoảng thời gian của 1 hành động đã đang xảy ra trong quá khứ và kết thúc trước 1 hành động khác xảy ra và cũng kết thúc trong quá khứ



9. THÌ TƯƠNG LAI - Simple Future
Khẳng định: S + shall/will + V(infinitive) + O
Phủ định: S + shall/will + NOT+ V(infinitive) + O
Nghi vấn: shall/will + S + V(infinitive) + O?
Cách dùng:
Khi quí vị đoán (predict, guess), dùng will hoặc be going to.
Khi quí vị chỉ dự định trước, dùng be going to không được dùng will.
CHỦ TỪ + AM (IS/ARE) GOING TO + ÐỘNG TỪ (ở hiện tại: simple form)
Khi quí vị diễn tả sự tình nguyện hoặc sự sẵn sàng, dùng will không được dùng be going to.
CHỦ TỪ + WILL + ÐỘNG TỪ (ở hiện tại: simple form)


10. Thì tương lai tiếp diễn - Future Continuous
Khẳng định: S + shall/will + be + V_ing+ O
Phủ định: S + shall/will + NOT+ be + V_ing+ O
Nghi vấn: shall/will +S+ be + V_ing+ O
Từ nhận biết: in the future, next year, next week, next time, and soon.

Cách dùng:Thì tương lai tiếp diễn diễn tả hành động sẽ xảy ra ở 1 thời điểm nào đó trong tương lai.
CHỦ TỪ + WILL + BE + ÐỘNG TỪ THÊM -ING hoặc
CHỦ TỪ + BE GOING TO + BE + ÐỘNG TỪ THÊM -ING


11. Thì tương lai hoàn thành - Future Perfect
Khẳng định: S + shall/will + have + Past Participle
Phủ định: S + shall/will + NOT+ be + V_ing+ O
Nghi vấn: shall/will + NOT+ be + V_ing+ O?
Từ nhận biết: by the time and prior to the time (có nghĩa là before)

Cách dùng: Thì tương lai hoàn thành diễn tả 1 hành động trong tương lai sẽ kết thúc trước 1 hành động khác trong tương lai.
CHỦ TỪ + WILL + HAVE + QUÁ KHỨ PHÂN TỪ (PAST PARTICIPLE)


12. Thì tương lai hoàn thành tiếp diễn - Future Perfect Continuous
Khẳng định: S + shall/will + have been + V_ing + O
Phủ định: S + shall/will + NOT+ have been + V_ing + O
Nghi vấn: shall/will + S+ have been + V_ing + O?
Cách dùng:
Thì tương lai hoàn thành tiếp diễn nhấn mạnh khoảng thời gian của 1 hành động sẽ đang xảy ra trong tương lai và sẽ kết thúc trước 1 hành động khác trong tương lai.

Khi quí vị chỉ dự định trước, dùng be going to không được dùng will.
CHỦ TỪ + AM (IS/ARE) GOING TO + ÐỘNG TỪ (ở hiện tại: simple form)
Khi quí vị diễn tả sự tình nguyện hoặc sự sẵn sàng, dùng will không được dùng be going to.
CHỦ TỪ + WILL + ÐỘNG TỪ (ở hiện tại: simple form)
 
Top Bottom