English THPT Writing.

Thảo luận trong 'Hỏi - Đáp Tiếng Anh THPT' bắt đầu bởi fanoopsclubs2201@gmail.com, 11 Tháng mười 2020.

Lượt xem: 468

  1. fanoopsclubs2201@gmail.com

    fanoopsclubs2201@gmail.com Học sinh Thành viên

    Bài viết:
    73
    Điểm thành tích:
    26
    Nơi ở:
    Trà Vinh
    Trường học/Cơ quan:
    THPT Cầu Ngang A
    [TẶNG BẠN] TRỌN BỘ Bí kíp học tốt 08 môn học. Click ngay để nhận!


    Bạn đang TÌM HIỂU về nội dung bên dưới? NẾU CHƯA HIỂU RÕ hãy ĐĂNG NHẬP NGAY để được HỖ TRỢ TỐT NHẤT. Hoàn toàn miễn phí!

    Đề bài: " Dear Expert,
    I have had trouble with my sleep for the past few months. I have also heard that what I eat may have some effect on my body. I was wondering if you could advise me what to eat and not to eat in order to improve my situation."
    Jane
    Yêu cầu: Hãy tưởng tượng bạn là một chuyên gia và đưa ra lời khuyên cho Jane về điều nên làm và không nên làm (viết ra một đoạn văn ngắn) WIN_20201011_12_43_40_Pro.jpg
     
  2. NGÔ TRÍ TIẾN - ĐÓM

    NGÔ TRÍ TIẾN - ĐÓM Học sinh chăm học Thành viên

    Bài viết:
    688
    Điểm thành tích:
    146
    Nơi ở:
    Nghệ An
    Trường học/Cơ quan:
    A3K101 THPT HUỲNH THÚC KHÁNG

    Dear Jane
    For the best sleep you should not eat a lot before going to bed and should not eat and drink caffeinated beverages such as coffee, energy drinks. than
    Besides, you need to eat well, do not eat too full or too hungry. You need to eat a full range of nutrients such as protein, vitamins, and minerals and be careful not to eat as many calories as fat at dinner. You need to train your body to be able to sleep and wake up at a certain time, which means reset the circadian clock. Then just put your back on the bed and you can have a good night's sleep instantly
    Hope the information I give can be of help to you
    Expert
    Araide Tomoaki
    Mình chỉ biết có chừng này thôi:p
     
    fanoopsclubs2201@gmail.com thích bài này.
  3. KhanhKhanhk7

    KhanhKhanhk7 Học sinh chăm học Thành viên

    Bài viết:
    377
    Điểm thành tích:
    121
    Nơi ở:
    TP Hồ Chí Minh
    Trường học/Cơ quan:
    THCS Trường Chinh

    Dear Jane,
    I heard that you were having bad sleep these days and I'm very sorry for that.
    Actually, what you eat can affect the quality of your sleep.
    Foods rich in tryptophan, carbohydrates, calcium, magnesium, melatonin and vitamin B6 can all help promote quality sleep. Foods rich in tryptophan include milk, cheese, eggs, nuts, fish and beans. These are protein-rich foods, so they should be easy to remember when you’re deciding what to have for a bedtime snack. Carbohydrate-rich food for dinner helps a lot of people sleep. While some of the foods in the list below should be avoided generally, some of them are only troublesome when it comes to helping you fall asleep, so they should be avoided at dinnertime. Caffeine from coffee, tea, or chocolate, alcohol, spicy foods, overly fatty foods or sugary junk foods should be avoided eating before bedtime.
    I hope that my advice will bring good sleep for you.
    Good luck!
    Expert
     
  4. landghost

    landghost Học sinh gương mẫu Thành viên

    Bài viết:
    2,645
    Điểm thành tích:
    346
    Nơi ở:
    Quảng Trị
    Trường học/Cơ quan:
    Trường Đời

    Dear Jane,
    I heard that you were having bad sleep these days and I'm very sorry for--->about that.
    Chị sửa lỗi nhỏ nhé.
     
  5. KhanhKhanhk7

    KhanhKhanhk7 Học sinh chăm học Thành viên

    Bài viết:
    377
    Điểm thành tích:
    121
    Nơi ở:
    TP Hồ Chí Minh
    Trường học/Cơ quan:
    THCS Trường Chinh

    For cũng được đúng không ạ ?
     
  6. NGÔ TRÍ TIẾN - ĐÓM

    NGÔ TRÍ TIẾN - ĐÓM Học sinh chăm học Thành viên

    Bài viết:
    688
    Điểm thành tích:
    146
    Nơi ở:
    Nghệ An
    Trường học/Cơ quan:
    A3K101 THPT HUỲNH THÚC KHÁNG

    ko được đâu bạn, ko ai dùng như vậy cả đâu. Đó là kinh nghiệm đọc bài luận của mình, còn giải thích thì ko chắc lắm.
    @landghost
     
    KhanhKhanhk7 thích bài này.
Chú ý: Trả lời bài viết tuân thủ NỘI QUY. Xin cảm ơn!

Draft saved Draft deleted

CHIA SẺ TRANG NÀY