Writing a description of how children in the past studied without technology.
mình cho bạn gợi ý rồi tự viết nhé
Trong phần mở đoạn, cần giới thiệu tên của trang thiết bị.
Những trang thiết bị học tập hiện nay mà những năm trước đây có thể không có là:
Projector, computer, USB , Internet,…
bạn có thể tham khảo 1 số câu như sau :
Students twenty years ago were not able to use/utilize/enjoy … in their studies: Học sinh hai mươi năm trước không thể sử dụng/tận hưởng … trong việc học.
… has brought many advantages that/which students twenty years ago were not able to enjoy/have in their studies: … đã mang lại nhiều lợi ích mà học sinh hai mươi năm trước không thể tận hưởng/có được trong việc học: … is hardly likely to be used/utilized/applied in learning by students twenty years ago: … hầu như không được sử dụng/áp dụng trong việc học bởi học sinh hai mươi năm trước.
Students/Learners twenty years ago never knew about the amazing benefits of …: Học sinh/Người học hai mươi năm trước không bao giờ biết đến những lợi ích tuyệt vời của …
One of the useful learning facilities that were not available twenty years ago is possibly … : Một trong những thiết bị học tập hữu ích mà không có sẵn cách đây hai mươi năm có thể là …
Ex: It is undeniable that the Internet has brought many advantages which students twenty years ago were not able to enjoy their studies.
Không thể phủ nhận rằng mạng Internet đã mang lại nhiều lợi ích mà học sinh hai mươi năm trước không thể tận hưởng được trong việc học.
bài tham khảo
mình chỉnh lại rồi nha
Almost all students many years ago could not enjoy the Internet in their studies. So, they take a lot of time, energy and even money to do something that we can now easily accomplish in a day or two.
For example, when asked to write an exercise about past habits, students have to go to the library, search for books on a given topic, read books and handwritten information they find useful. His homework. They will also have to meet some old people and talk to them about the past. At home, they have to hand-write homework, possibly with lots of erasing and rewriting the first draft. After completing the manuscript, they must write a clean copy on another sheet of paper to submit.