Ngoại ngữ writing

machung25112003

Học sinh tiến bộ
Thành viên
2 Tháng tư 2017
1,227
1,041
264
Hà Nội
[TẶNG BẠN] TRỌN BỘ Bí kíp học tốt 08 môn
Chắc suất Đại học top - Giữ chỗ ngay!!

ĐĂNG BÀI NGAY để cùng trao đổi với các thành viên siêu nhiệt tình & dễ thương trên diễn đàn.

1. Write a paragraph about the eating habits of a member of your family.
2a. Should we learn English at home or in an English-speaking country?
Advantages of learing English in an English-speaking countryDisadvantages of learing English in an English-speaking country
[TBODY] [/TBODY]
b. Now write about the advantages/disadvantages of learning English in an English-speaking country (about 100 -120 words). Use the ideas in 2a.
 

Kim Thừa Quân

Banned
Banned
26 Tháng một 2018
842
1,380
169
19
Thanh Hóa
YMC Entertainment
1 in the morning: what to eat
At noon: what to eat
In the evening: eat something
2a) Triển khai ý:
- Study in English using the correct pronunciation
- However, they can not explain Vietnamese to us
=> Studying in our country and learning with good teachers
- Advantages :- They teach more standard pronunciation
- The way of communication will be more correct
- Disadvantages : They do not teach Vietnamese
- The teaching will not suit me

b) Triển khai ý tứ bài trên ><
 

phamha88

Học sinh chăm học
Thành viên
4 Tháng tám 2011
47
15
56
Hands.........., the dancers were circling to the right and left in an impressive manner
A. held high
B. were held highly
C. high holding
D. having highly held
 

Hà Chi0503

Học sinh tiêu biểu
Thành viên
26 Tháng mười 2017
1,685
4,335
529
Nghệ An
1. Write a paragraph about the eating habits of a member of your family.
2a. Should we learn English at home or in an English-speaking country?
Advantages of learing English in an English-speaking countryDisadvantages of learing English in an English-speaking country
[TBODY] [/TBODY]
b. Now write about the advantages/disadvantages of learning English in an English-speaking country (about 100 -120 words). Use the ideas in 2a.
1. Trả lời các câu hỏi sau để làm đoạn văn :
- Does this person have good or bad eating habits?
- What does he/she eat for breakfast/lunch/dinner?
- If this person has bad eating habits, what should he/she do to be healthier?
Tham khảo đoạn văn sau :
upload_2018-2-13_16-52-33.png


upload_2018-2-13_16-50-41.png
upload_2018-2-13_16-50-52.png
 

ng.htrang2004

Cựu Mod Anh
Thành viên
9 Tháng chín 2017
6,071
1
10,055
1,174
20
Hà Tĩnh
THPT chuyên Đại học Vinh - ViKClanha
1. Write a paragraph about the eating habits of a member of your family.
What time does he/she eat?
What does he/she eat in the meals?
What does he/she use to eat?
What does he/she like to eat most?
How do you think about his/her eating habits?

Trả lời những câu hỏi trên bạn sẽ có đc các ý cần thiết cho bài.

2a. Should we learn English at home or in an English-speaking country?
Advantages of learing English in an English-speaking countryDisadvantages of learing English in an English-speaking country
  • You can practice very easily with foreigners
  • You can ask anything about the language that you have doubts about
  • The foreigners can correct your mistakes very accurately
No one speaks Vietnamese so you will have some difficulties when asking them anything
The ways of learning in these countries are different from Vietnamese
[TBODY] [/TBODY]
Chừng này ý đã đủ cho 1 bài văn rồi
b. Now write about the advantages/disadvantages of learning English in an English-speaking country (about 100 -120 words). Use the ideas in 2a.
Bạn dựa theo ý trên để triển khai thành bài nhé.
 

baochau1112

Cựu Phụ trách nhóm Văn | CN CLB Khu vườn ngôn từ
Thành viên
6 Tháng bảy 2015
6,549
13,985
1,304
Quảng Nam
Vi vu tứ phương
Hands.........., the dancers were circling to the right and left in an impressive manner
A. held high
B. were held highly
C. high holding
D. having highly held
Chọn D
Loại A, sau động từ cần trạng ngữ
Loại B, hình thành 1 cụm S V mới ko ăn nhập nghĩa với vế sau
Còn lại C và D. Ở câu này, hands được sử dụng như 1 cách nhấn mạnh những cánh tay của những người vũ công. Do đó, sử dụng having highly held. Nếu viết ngược lại theo hình thức thường thì dễ hiểu hơn: "Having highly held hands, ... "
 
Top Bottom