Ngoại ngữ Writing

Harriet Xanh

Học sinh
Thành viên
15 Tháng mười một 2017
24
4
21
Tiền Giang
THPT
[TẶNG BẠN] TRỌN BỘ Bí kíp học tốt 08 môn
Chắc suất Đại học top - Giữ chỗ ngay!!

ĐĂNG BÀI NGAY để cùng trao đổi với các thành viên siêu nhiệt tình & dễ thương trên diễn đàn.

1. ''Should teachers give students much homework''
Write a composition to express your idea on this. (You should write within 200-220 words)
2.Write an essay at least 200 words about ''The importance of teachnology in modern life''
3. Some people say spare are needed while others think they are wasteful. What do you think? Write an exposition of about 200 words.
4. You write a comlain letter to a hospital about your being treated bady by some doctors and nurses
5. Write a paragraph expressing your opion about keeping plants green.
 

Nguyễn Thị Ngọc Bảo

Cựu TMod tiếng Anh | CN CLB Địa Lí
Thành viên
28 Tháng tám 2017
3,161
2
4,577
644
20
Nghệ An
Nghệ An
๖ۣۜɮօռìǟƈɛ❦
5. Write a paragraph expressing your opion about keeping plants green.
Tham khảo theo các ý sau:
The great role of trees: protecting the environment, protecting our own lives and decorating the landscape.
Thinking about human consciousness today: throw away paper, garbage cans of snack packaging, chewing gum ....
Solution:
  • Self-cleaning, garbage collection today, sanitation classes, schools.
  • Good sense of good execution, do not litter indiscriminately, do not paint graffiti on the wall, ... to make our learning environment bright - green - clean - beautiful.
 

Mộc Hạ

Học sinh
Thành viên
1 Tháng sáu 2018
92
82
21
Bình Định
THPT Chuyên Lê Quý Đôn
4,
1. Phần mở đầu (Opening) email than phiền:
Dear Name/ Mr. / Mrs. (nếu biết rõ tên); or Sir/ Madam/ Department (nếu không có thông tin cụ thể)
KHÔNG NÊN (DON'T):
  • E dè, trì hoãn: We regret to inform you...
  • Xin lỗi / Lấy làm tiếc vì phải than phiền: I am sorry to have to writing to you about....
--> Dài dòng, làm lời than phiền không có sức thuyết phục, đuối lý,..
  • Thô lỗ, mang tính cá nhân: You made an error.
--> Vì có khả năng người nhận thông tin than phiền không phải là bộ phận trực tiếp gây ra lỗi này. Qua thô lỗ hay chỉ thẳng mặt 1 cá nhân sẽ dễ gây phản ứng ngược và thái độ không tốt đối với lời than phiền.
  • Sử dụng những từ như "fault": our fault, your fault hay đổ lỗi cho phòng ban hay người khác vì nghe rất trẻ con và không chuyên nghiệp: It is not our fault, it is probably the fault from logistics department.
(NÊN) DO:
  • Nói trực tiếp vào vấn đề: We would like to inform you.../I am writing to complain about...
  • Sử dụng ngôn ngữ khách quan hoặc bị động để thể hiện vấn đề: This is the third time this mistake has occurred and we are dissatisfied with the service you offer.
  • Nêu thông tin chi tiết liên quan đến vấn đề: On (date), I purchased (item) - (model number) at store (address).
GHI NHỚ (REMEMBER): Khi viết complaints, hãy nhớ là người nhận complaints/ nhà cung cấp dịch vụ luôn muốn làm hài lòng khách hàng, do đó nên hướng cách viết theo thái độ tích cực và hợp tác sẽ dễ có được giải pháp tối ưu.
2. Phần thân bài (Body) email than phiền:
  • Trình bày về vấn đề, chỉ ra những vấn đề gặp phải dẫn đến complaints.Nêu ra lịch sử của vấn đề nếu xảy ra nhiều lần:I think the reason is that..../Could you tell your (department) to check / to take special care about/ when...?/I would appreciate your looking into this.
  • Đề nghị giải pháp: nếu nghĩ đến giải pháp nào đó hữu ích, có thể đề xuất cho công ty mà bạn than phiền: I think the best solution would be.../It should put the matter right if.../Rather than send a credit card note, you could send.../I'd be grateful if you could send a replacement and refund to my account and address.
3. Phần kết bài (Ending) email than phiền:
DON'T:

  • Thô lỗ, mang tính cá nhân: You must correct your mistake
DO:
  • Sử dụng ngôn ngữ khách quan hoặc chủ động để thể hiện vấn đề: Please ensure this sort of problem does not arise again./ This mistake must be corrected as soon as possible.
  • Cung cấp thông tin liên hệ để nhà cung cấp có thể phản hồi "Please call me at (phone number) or send me email via (email address) to let me know how you would like to deal with this./You can contact me on (phone number) to discuss this matter further.
  • Gia hạn thời gian cần có phản hồi hoặc hành động từ phía nhà cung cấp: I am looking forward to hearing your response and action for this issue latest by next week./I expect to hear from your company with a solution by (date).
4. Yours faithfully (nếu không biết người gửi) or sincerely/ best regards (nếu biết người gửi)
5. Chữ ký Your signature
1. Phần mở đầu (Opening) email than phiền:
Dear Name/ Mr. / Mrs. (nếu biết rõ tên); or Sir/ Madam/ Department (nếu không có thông tin cụ thể)
KHÔNG NÊN (DON'T):

  • E dè, trì hoãn: We regret to inform you...
  • Xin lỗi / Lấy làm tiếc vì phải than phiền: I am sorry to have to writing to you about....
--> Dài dòng, làm lời than phiền không có sức thuyết phục, đuối lý,..
  • Thô lỗ, mang tính cá nhân: You made an error.
--> Vì có khả năng người nhận thông tin than phiền không phải là bộ phận trực tiếp gây ra lỗi này. Qua thô lỗ hay chỉ thẳng mặt 1 cá nhân sẽ dễ gây phản ứng ngược và thái độ không tốt đối với lời than phiền.
  • Sử dụng những từ như "fault": our fault, your fault hay đổ lỗi cho phòng ban hay người khác vì nghe rất trẻ con và không chuyên nghiệp: It is not our fault, it is probably the fault from logistics department.
(NÊN) DO:
  • Nói trực tiếp vào vấn đề: We would like to inform you.../I am writing to complain about...
  • Sử dụng ngôn ngữ khách quan hoặc bị động để thể hiện vấn đề: This is the third time this mistake has occurred and we are dissatisfied with the service you offer.
  • Nêu thông tin chi tiết liên quan đến vấn đề: On (date), I purchased (item) - (model number) at store (address).
GHI NHỚ (REMEMBER): Khi viết complaints, hãy nhớ là người nhận complaints/ nhà cung cấp dịch vụ luôn muốn làm hài lòng khách hàng, do đó nên hướng cách viết theo thái độ tích cực và hợp tác sẽ dễ có được giải pháp tối ưu.
2. Phần thân bài (Body) email than phiền:

  • Trình bày về vấn đề, chỉ ra những vấn đề gặp phải dẫn đến complaints.Nêu ra lịch sử của vấn đề nếu xảy ra nhiều lần:I think the reason is that..../Could you tell your (department) to check / to take special care about/ when...?/I would appreciate your looking into this.
  • Đề nghị giải pháp: nếu nghĩ đến giải pháp nào đó hữu ích, có thể đề xuất cho công ty mà bạn than phiền: I think the best solution would be.../It should put the matter right if.../Rather than send a credit card note, you could send.../I'd be grateful if you could send a replacement and refund to my account and address.
3. Phần kết bài (Ending) email than phiền:
DON'T:

  • Thô lỗ, mang tính cá nhân: You must correct your mistake
DO:
  • Sử dụng ngôn ngữ khách quan hoặc chủ động để thể hiện vấn đề: Please ensure this sort of problem does not arise again./ This mistake must be corrected as soon as possible.
  • Cung cấp thông tin liên hệ để nhà cung cấp có thể phản hồi "Please call me at (phone number) or send me email via (email address) to let me know how you would like to deal with this./You can contact me on (phone number) to discuss this matter further.
  • Gia hạn thời gian cần có phản hồi hoặc hành động từ phía nhà cung cấp: I am looking forward to hearing your response and action for this issue latest by next week./I expect to hear from your company with a solution by (date).
4. Yours faithfully (nếu không biết người gửi) or sincerely/ best regards (nếu biết người gửi)
5. Chữ ký Your signature
 

Bong Bóng Xà Phòng

Cựu Mod Hóa|Cựu CN CLB Hóa học vui
Thành viên
18 Tháng mười hai 2017
3,707
8,659
834
Hưng Yên
Nope
1. ''Should teachers give students much homework''
Write a composition to express your idea on this. (You should write within 200-220 words)
2.Write an essay at least 200 words about ''The importance of teachnology in modern life''
3. Some people say spare are needed while others think they are wasteful. What do you think? Write an exposition of about 200 words.
4. You write a comlain letter to a hospital about your being treated bady by some doctors and nurses
5. Write a paragraph expressing your opion about keeping plants green.
1.Of course homework should be given!Giving homework to children enhances their capacity to understand the subject better....Even if at school they are unable to comprehend something they can re read that chapter again and ask questions....Another principal cause for giving schoolwork is making students be much more aware of their learning. Learners are answerable for their study thoroughly so they oblige to put a great deal of effort into theor apprehension. Therefore, the accomplishment of prep is not only a responsibility for students to try their best but also a motivation to strengthen the cognition. Moreover, finishing homework helps learners becomes much more active to attain knowledge. It is easier for them to grasp the information in next lessons. By degrees, students might raise the sense of initiative in learning and others which is extremely favorable to handle unexpected situation
2.Imagine life without the evolution of technology. What kind of life do we have right now? Technology has been part of our life and it is one of the key ingredients for the survival of mankind to living in a fast-phase environment. The development of new technology helps people save lives; it helps people make work easier and makes the world a better place to live in.
 
Top Bottom